Ur barnamun !!!!! :D

lördag 18 oktober 2008

Städdag + pappa

Idag är det Lördag och städdag på vårt område. Soligt och härligt har det varit.
Klara satt som ett fastspikat mumintroll mitt på gräsmattan som i trans av allt som hände runt henne. Klaras lata mamma alltså jag tyckte det var lagom kul att slå ner alla vissna löv från vår buske. Jag konstaterade att dom satt ALLDELES för hårt för att få ner och gick in igen.
En härlig kopp kaffe satt fint istället hehe.
Nåja lön för mödan får man kl 12 korv med bröd och festis mmm riktig gourme lunch.
Sen var det dax för Liam att åka till badhuset på simskola med pappa, med sig hadde dom uppdraget "köp en stor godis påse men många olika sorter" Det klarade dom galant *mums*
Nu i blaggande stund har vi precis städat det mesta av huset *skönt* och snart ska jag börja med kvällsmaten. Ikväll blir det Fiskburgare med strips till gott tycker ALLA i familjen.
Mitt i städandet så Klara PAPPA för första gången och när hon fattade det kom det flera pappa pappa. kul :) men vad är det som är så krångligt med att säga maammaa maammaa jätte enkelt ju :) Efter matern ska vi kolla på en familje film "en natt på museet" heter den *myys*

Inga kommentarer: