Ur barnamun !!!!! :D

söndag 12 oktober 2008

Skratt

På sidan tjuvlyssnat finns mycket kul läsning.
Det roliga är ju att allt verkligen har hänt och sagts *fniss*
Här kommer några gobitar.

(Man ~30 kommer in på apoteket.
Han har mössan långt nerdragen över öronen och en systembolagetkasse i handen.
Han tar en kölapp för rådgivning och fingrar stressat på lappen medan han väntar på apoteksbiträdet.)
Biträde: Hej.
Man: Min fru har värkar.
Biträde (förvirrat): Jaha? Var har hon ont då? Eller vad menar du förresten?
Man (än mer stressad): Alltså nej, nej. Hon är gravid!Biträde: Jaha. Men hur långt är det gånget då?
Man: Alltså, vattnet har gått och hon har värkar. Ska hon ta en ipren?
Biträdet: Nej alltså, har det gått så långt så ska ni ta er in till BB så får hon smärtstillande när ni kommer dit…
Mannen: Ok! (Varpå han omedelbart lämnar apoteket.)

----------------------------------------------------------------------

(Två skatekillar ~20 samtalar ganska lågmält.)
Kille 1: Jag åkte i finkan i helgen, så pinsamt…
Kille 2: Jo, jag hörde det!
Kille 1: Ja… jag var helt säker på att det var en taxi. Jag menar, jag fattar ju att de blev lite paffa när jag slet upp framdörren och brölade "100 spänn till Trångsund"!
Kille 2: Hahaha… Vad sa de då?
Kille 1: Sa och sa… De satte handfängsel på mig och tryckte in mig i baksätet. Det är ett jävla överförmynderi i polisväsedet.
Kille 2: Fast man kan ju anta att du var lite väl packad…
Kille 1: Helvete, så där är jag ju varje helg.

-----------------------------------------------------------------------------

Buss mot Centralen, Göteborg
Kille ~20 kliver på den nästan fulla bussen och snabbar sig till en ledig plats som är anpassad för handikappade.
Man ~65 som var strax bakom kliver fram till killen.
Mannen: Jaha, där var du snabb för att ta den platsen, ja. Jäkla fult av en ungdom att ta platser före de gamla.(Killen kollar bara på mannen).
Mannen: Den där platsen är till för gamla och handikappade!
Mannen börjar sakta gå vidare, men vänder snabbt tillbaka.
Mannen: Fy fan!
Killen: Men det va då fan! Knip käft nu innan du får min benprotes i arslet!
Småfnitter hörs över hela bussen.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahhahaha...
Den med benprotesen var bra!!!!

Kram Jeanette