Ur barnamun !!!!! :D

onsdag 22 oktober 2008

In genom ena örat och ut genom andra *suck*

Efter att jag ringt förskolan chef och hon har hafft möte med personalen.
stog jag Måndags när jag var på mitt jobb och berättade för en arbetskamrat att jag var lite imponerad över att dom skulle gå till dungen på Liams förskola trots att det var blött ute och regnet hängde i luften. Tänk så fel jag hadde !!
Idag när jag lämnade Liam stog jag åter igen och läste på planeringen om vad dom skulle göra idag. Då upptäcker jag att ingenting stämmer för att sedan se att dom inte vänt på bladet utan hadde förra veckans planering upp fortfarande ( det är faktiskt ONSDAG idag) Desutom ska dom ha höstfest imorgon och det är ju bra om föräldrarna kan se det innan torsdag då eller ?
Ja ja jag bläddrade fram rätt vecka och gick in för att lämna Liam. Dom var inte klara med frukosten när jag kom och x o Y sitter och pratar om något privat. Jag säger godmorgo och får ett snabbt godmorgon till svar sen fortsätter dom pladdra. Jag går in med Liam till lekrummet ´så att dom andra barnen får äta sin frukost ifred medans jag är där inne hör jag ett av barnen skrika efter mig och Liam så väggarna håller på att skrynkla ihopp sig om och om igen och ingen säger något dom bara pratar med varandra.
När han tystnat säger jag hej då till Liam och går jag ut och talar om att jag vänt på deras planering.
Oj ...nej men .... va hadde vi glömt det ??
Ja det hadde ni men det är sånt som händer ( klistrar på pepsodent leendet) och går.
Känner att jag irriterar mig på minsta lilla vad gäller dom nu ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp!!!!
Oj vilket gott skratt jag fick...
Kram kram Mari