Ur barnamun !!!!! :D

tisdag 28 oktober 2008

Marsvin eller små grisar

Ja ingen blir väll förvånad om jag säger att jag vill ha narsvin ?!
Har faktiskt varit sugen på marsvin sen flera år tillbaka men hart lagt det åt sidan då jag fått höra att dom skriker så på nätterna. Nu har jag dock läst en massa fakta artiklar på nätet samt ställt frågor inne på olika Forum för marsvin ägare. och det är inte så marsvin har samma dygnsrytm som oss till skillnad från tex hamstern.

Jag tror att anledningen till att många har erfarenhet av att dom skriker på nätterna är p grunf av att deras marsvin varit själva. Idag finns det lagar och bestämmelser över att marsvin INTE får vara själva utan måste leva MINST 2 eftersom dom är flockdjur.

Att det gått så långt att det blivit bestämmt att dom INTE får vara själva måste ju bero på att dom mår väldigt dåligt av att vara ensamma.

marsvinnen kommer vara Isaks ansvar fast jag som vuxen har ju naturligtvis det yttersta ansvaret samt hela ansvaqret när han tröttnar.

men jag LOVAR att då blir det ingen mer katt. lovar, lovar, lovar

Den ras jag är mest intresserad av är rex som syns på bilden. Dom är inte lika mjuka som dom andra den är strävhårig men otroligt söta.


Inga kommentarer: