Ur barnamun !!!!! :D

torsdag 2 oktober 2008

Det är inte bra på Förskolan !!

Har under sen sommaren känt att det inte är bra på Liams förskola längre.
Där jobbar 2 barnskötare som i princip är inventarier där och så är det en KANON bra förskolärare men hon är bara vikarie fram till jul.
Den ena inventarien vi kallar henne x Säger knappt hej och har totalt tappat gnistan och den andra vi kallar henne y pratar BARA om sig själv. Säger jag en morgon att liam ramlade på vägen hit och slog i huvudet så ni vet om det är något så får jag till svar ” förra veckan ramlade jag på cykeln på väg hit för det var SÅÅÅ halt ute bla bla bla osv. VEM FAN BRYR SIG nu var det mitt barn vi pratade om du vet han den där blonda killen som heter liam som du jobbar med. På föräldra mötet var det bara vikarien som pratade om verksamheten fröken x stod bakom hälften av föräldrarna så man inte kunde se henne och pratade lite grann om någon JÄVLA kanin bok med siffror som stora gruppen skulle få jobba med och hon lät så entusiastisk ….NOT.
Y pratade bara om tomaterna som låg på fatet dom kom nämligen från hennes växthus och hon var så stolt tänk att hon hade fått så stora tomater som vi skulle få äran att äta (halleluja thank the lord) och inte var dom besprutade heller. Tänk om hon kunde jobba med samma värme och kärlek med barnen som hon gör med sina tomater.
Förutom de två inventarierna så har det jobbat flera jätte bra personer på hans avdelning men dom slutar snabbt igen. Det värsta är att jag för står dom.
Jag hade inte stått ut en dag med fröken y
och där har jag mitt barn !!!!
Nu finns det inga planer på att flytta honom då han snart börjar förskoleklass och redan har sina kompisar på avdelningen. Men KLARA…..

När man går hemma har man möjlighet att se saker man annars inte ser, speciellt sommar tid då alla avdelningar är ute när jag hämtar kl 13:30.
Så gott som varje dag jag hämtar Liam så är det någon konflikt men ingen personal är där för att lösa den. Jag vet att man inte ser och hör allt men NÅGON gång kanske NÅGON på de 7 avdelningarna kunde se eller höra NÅGOT !!!
Det gäller alltså alla syskon avdelningarna.

Idag när jag kom och hämtade Liam kom det fram en liten kille till X och berättade att några killar kastat saker på halsen på honom X tittar då på honom och säger kort ”vad hade DU gjort då?” och Y står bredvid och skrattar och medans hon skrattar frågar hon på fånigt vis rakt ut i luften ”vad var det för killar då ? fnissar igen. FY FAN.

En annan gång när jag hämtade Liam så frågar jag hur dagen har varit.
Och får till svar av Y.
Men det vet du väll att den har varit bra Liam är ju ALLTID så snäll (i helvete att han är)
Tänk om alla var som honom då skulle vi kunna åka till björnön.
Jag stelnar till och tänkte att vad sjutton sa hon nu ??? och vad menar hon med det ?? vad är det för en sak att säga ??

Idag träffade jag en annan förälder som kände precis som jag att hela rösegård förskola har tappat rejält i kvalitet. Hon har en pojke där som är av den lite livligare sorten och lätt tar till slag eller bits när han blir arg eller ledsen och deras lösning på förskolan löd:
Gå till en Psykolog!! Jag bara gapa.

Jag lutar nu åt att sätta Klara hos dagmamma vi har JÄTTE bra dagmammor som bor nära oss och som samarbetar jätte mycket så att barnen får träffa fler i samma ålder.
Dom har även 5 års grupper som hittar på saker och skapar band mellan de barn som sen ska tillsammans upp till Rösegård förskoleklass.
Vi hade dagmamma ett tag till Liam men problemet med henna var för det första att hon bor på andra sidan bäckby och att hon inte har så många dagmammor att samarbeta med där. Och ett ganska litet hem. Dom flesta barn som går hos henne ska dessutom inte till rösegårdsskolan. Men som sagt Här i närheten av oss och skolan finna många JÄTTE BRA dagmammor som brinner för sitt jobb.


Nej nu ska jag sluta spy gall över er och ni får ursäkta alla stavfel. Jag kan inte stava i vanliga fall och inte går det bättre när jag är upprörd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fyyyyy!
Där tycker jag då rakt inte att du ska sätta Klara! *ryyys*

Anonym sa...

Jag tänker på ProAros vision: ALLTID BÄSTA MÖJLIGA MÖTE!. Det låter bra men hur fungerar det i praktiken??
Jag tycker oxå ni ska välja dagmamma.
Skriv en insändare i VLT!!!!!

Kram Jeanette