Ur barnamun !!!!! :D

fredag 6 mars 2009

Fånig eller?


Klara har sen januari hafft röda utslag runt munnen som vi i dags läget tror beror på tomat. (håller på att testa det nu) Enligt andra som hafft barn med samma överkänslighet så säger läkaren att så länge hon inte lider av det kosmetiskt så är det bara att köra på.

Och visst hon lider ju inte av det kosmetiskt nu hon är ju så liten en. men jag tycker inte det är kul att låte henne se ut som på bilden för jämnan ! Är jag fånig som känner så ?

Sen tänker jag att om överkänsligheten är kvar när hon blir lite älder så kommer hon säkerligen att lida av det kosmetiskt och då är det väll bra att veta vad det är hon ska utesluta för att slippa, och det är ju mycket lättare att laborera och testa med maten nu när hon är liten och äter allt. Sen undrar jag hur bra det igentligen är att fortsätta ge henne det hon reagerar på ??

1 kommentar:

Mamma Hoppsan sa...

Hej. Elias har också varit överkänslig mot just tomat. Han fick likadana prickar. Moa likaså.
Jag tog helt enkelt bort tomaten ur kosten för att de skulle slippa sår runt munnen för jämnan.
Smorde också ordentligt med idominsalva runt läppar och mun före måltid. Var det riktigt illa duttade jag lite mildison på de värsta ställena men absolut inte på läpparna eller i munnen.
Det har nu växt bort på bägge barnen men det satt i några år.
På dagis har de också ätit reducerad kost utan tomat och det har fungerat bra.
Hoppas det löser sig för dig!
Kram
Kristina