Ur barnamun !!!!! :D

torsdag 2 april 2009

Liam på akuten

Idag hadde Liam ont i magen när han vaknade inget jätte konstigt med det han kan ha det innan han har ätit frukost så han gick och åt frukost och la sig sedan igen. Lite senare hör jag hur han gråter och springer ner till honom han har ont i magen säger han, jag frågar om han mår illa men det gör han inte men hämtar endå en hink till han ut i fall att.
En stund senare kräks han lite men mår inte illa. Han har 37,5 i temp.
Eftersom det inte känns som magsjuka kollar jag lite fakta om blintarmsinflammation. Hadde själv det som liten (7 år) Där stod det att som syptom.
ont i magen vid naveln (precis där Liam pekar)
Feber men inte över 38 (stämmer)
Slö och hängig orkar inte gå upp (stämmer)
Kan kräkas (stämmer)
Sen läser jag att för en vuxen tar det 2-3 dygn innan blintarmen spricker men för ett barn kan det gå mycket fortare.
Tror fortfarande inte att det är bindtarmen men pga att det kan gå fort OM det är den så ringer jag för att få lite råd.
Jag berättar att han har ont i magen, kräkts, mår INTE illa, har lite feber och huvudvärk.
och utan att ställa några frågar skickar hon oss direkt till akuten!
Oups det var jag INTE beredd på.
Men bra och skönt att få komma upp och förhoppningsvis utesluta blindtarmen.

Inga kommentarer: