Ur barnamun !!!!! :D

måndag 20 april 2009

Barnen med dom konstiga symtomen !!

Nu är det Isaks tur! Han har under ca 1 år klagat på smärtor över bröstet (tar sig för hjärtat) när han har ansträngt sig. Besvären har kommit och gått först tänkte vi att han kanske har sträckt sig i handbollen men besvären kom även vid gymnastik i skolan mm. sen har vi avvaktat lite och dom har försvunnit en längre tid för att sedan komma tillbaka utan några direkta samband han har även vid ett tillfälle fått ont när han inte ansträngt sig utan suttit i skolarbete. Varje gång så har han efteråt ont vid djupa andetag.
När jag har frågat om han är säker på att det är hjärt sidan så blir han osäker.
Men nu i helgen såg jag det själv för första gången, barnen har gått ihopp och köpt en studsmatta och när Isak var ute och hoppade i söndags morse så stod jag i fönstret och tittade på honom medans jag pysslade i köket och efter ca 5 min hoppande såg jag hur han satt sig ner och höll sig för hjärtat, han lägger sig sen ner en stund och kommer efter ett tag in och talar om att han inte kan hoppa för att det gör ont över bröstet. Efter detta har han försökt hoppa några gånger men känner av smärta på en gång.
Jag ringde familje läkaren idag men dom har inte tid förns i slutet av maj men har vi tur så blir det någon avbokning så att vi kan komma tidigare.
Det är ju inte bara vi som blir lite oroliga utan Isak går själv och oroar sig över detta.
Hoppas vi får komma snart och få svar på varför han får ont.

Inga kommentarer: