Ur barnamun !!!!! :D

tisdag 17 februari 2009

Klara 1 år på torsdag !!!

VART har tiden tagit vägen, det är ju helt sjukt.
Är det för att jag har två andra barn som gör att tiden gått så mycket fortare med klara än med grabbarna. Det känns som bara några få månader sedan jag gick med min stora mage och väntade på våran Vilgot för att några dagar senare åka in till BB och få träffa våran underbara dotter. Det var den mest underbara förlossningen av alla mina tre och vad det beror på vet jag inte riktigt kanske att jag hadde två underbara barnmorskor och jag bemästrade lustgasen den här gången, att jag fick en flicka påverkar nog också helhets känslan av förlossningen även om det sitter långt in att medge det. Varför gör det de igentligen ?!?!? Är det så fult att önska sig ett kön ?!?!?! Ja jag har tyckt det jag hadde nog aldrig medgett ens för mig själv att jag önskade mig en dotter om jag fått en till son, jag tror också att det var grunden till att jag var SÅ SÄKER på att jag såg en snopp på UL jag kan i efterhans säga att jag förberedde mig själv för att INTE känna besvikelse när vår tredje kille kom ut. Trots att jag vet att jag skulle älska den lilla killen precis lika mycket som jag älskar mina andra barn så var jag rädd för att känna om ens en sekund av besvikelse när jag fick reda på vem det var som låg i magen. och när jag tänker efter var det kanske också för att förbereda alla andra på en tredje kille också, jag ville inte att folk skulle komma och beklaga sig över min son som jag i det läget skulle älskat så högt.
Vi skaffade trots allt ett till barn för att vi ville ha ett till BARN inte ett visst kön, men längtan efter en tjej fanns en då även om jag begravde dom känslorna under graviditeten så när hon väl kom ut så JO detbidrog nog till att det blev en helt fantastisk förlosning. Mycket skratt blev det också eftersom vi varit så säkra jag minns att det första jag sa var "Jag vill inte prata med maud" * skratt *
Tänk att det var snart ETT ÅR sedan .............ETT ÅR
Blir lite sentimentalnär jag tänker på att detta är sista gången jag firar någon av mina barns 1 års dag. på torsdag har jag ingen bäbis här hemma längre då är hon en liten tjej.
Samtidigt är det ju såklart jätte kul att se henne växa och lära sig nya saker och jag ser fram emot att börja jobba det är väldigt mixade känslor.
nä nu kör vi lite bilder från förr :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen

Jag förstår dig precis i önskan om att få ett visst kön. Jag anser att det är ok att önska så länge man är en vettig människa som skulle älska barnet trots "fel" kön och jag har ju känt dig ett bra tag och vet att du är sån. vad andra tycker spelar banne mig ingen roll då de inte är andra som lever ens liv utan man själv. Kul att det blev en tjej den här gången och att din önskan slog in!Jag har länge förstått att önskan funnits där hos dig och tycker det är bra att du kan säga det högt. Sjukt att tiden går så fort, snart sitter vi med tonåringar och pratar gamla minnen om skolan för att hålla oss unga:)kramar Mari-Anne