Ur barnamun !!!!! :D

onsdag 14 januari 2009

Sparkad efter skolan

Igår när Isak kom hem från skolan var han väldigt medtagen och andades ansträngt med gråten i halsen. Jag får snart berättat för mig att han på väg hem från skolan blivit sparkad i magen så hårt att han tappat luften. Han och två killar till var på väg hem från skolan, Isak gick och sjöng när den ena killen helt plötsligt vänder sig mot Isak skriker hål käften och sparkar honom i magen. Isak berättar hur rädd han var han kunde inte prata och knappt andas när han med hjälp av klass kompisar tog sig tillbaka till skolan där hjälpte fröken honom att hålla upp armarna för att han lättare skulle kunna andas.
Fy vad ledsen jag blir och såklart arg men amtidigt värmer det när jag hör vilka underbara kompisar han har. Klass kompisarna kom på en gång och hjälpte honom till skolan den andra kille som gick med ställde sig direkt på Isaks sida och sa till den andra killen sen gick denna kille på eget bevåg hem och ringde killens förtäldrar och berättade vad som hänt !!!!
En liten kille i 3:an det är RIKTIGT modigt.
Dom jobbar jätte mycket mot mobbing i skolan men jag tycker att man borde jobba lika mycket med att höjja upp barn som denna lilla modiga kille som verkligen ställde upp för sin kompis när det gällde fast att killen var skrämmande.
Varför inte ha en medalj eller diplom för månadens eller terminens kompis som tilldelas någon som gjort något ut över det vanliga för något annat barn i skolan.
För oss är han en hjälte !!!

1 kommentar:

patricia76 sa...

vad arg jag blir när jag läser om detta! vad hände med killen som sparade???

kram patricia