Ur barnamun !!!!! :D

fredag 23 januari 2009

Mardröm, nattskräck, smärta eller vad ?????

Inatt vaknade Klara och var helt skräckslagen. När jag kom in på hemnnes rum satt hon nedanför sängen (har en madrass på golvet) och skreck skräckslaget.
Hon har ramlat ur sängen förut men detta ver ett skrik jag aldrig hört förut.
Jag la upp henne i sängen och la mig bredvid henne vilket brukar hjälpa om hon vaknar och är ledsen på natten men hon fortsatte med sitt skräckslagna skrik och verkade inte medveten om min närvaro, jag smekte henne över ryggen, pussade, tröstade och pratade lugnt med henne men hon fortsatte som om hon inte fattade att jag var där. Jag började bli orolig över om hon hadde ont någon stans så efter 10-15 min skrikande (kändes som en halv timme) så bad jag per lägga sig med henne medans jag gjorde en välling. Välling eller snarare flaskan brukar göra henne lugn och jag tänkte att då kanske jag skulle kunna se om det var av smärta hon skrek.
När jag kom upp hadde hon börjat lugna ner sig och drack sen vällingen och somnade.
Vad var det som hände ????
Jag har tre barn varav alla har drömt mardrömmar men det här skriket har jag aldrig hört och inte heller oförmågan att kunna trösta.
Bara att vänta och se om det händer igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
Emma var likadan. Jag tror att det är så att dom fortfarande sover så det är därför man inte får kontakt med dem. Som om dom skulle gå i sömnen. Men dom har en mardröm som dom inte vaknar ur. Min teori, bara. Kanske Klara e lika.

Kram Jenny (Dannes)