Ur barnamun !!!!! :D

lördag 8 november 2008

Nu är dom hemma !!

Våra små killar.
Barnen hadde bestämmt att dom skulle heta Kicken och Noppe men när vi fick hem dom så tyckte vi alla att det var en Dillbert och en Fingal så efter ett stunds velande är det nu bestämmt att dom behåller sina namn Dillbert och Fingal.
Här är lite bilder på två fortfarande nervösa och stressade små grisar men dom blir modigare och modigare.
Jag fick se en fullvuxen rex han och jösses så stora dom blir.
Jag kommer definitivt få såga upp hålen till större stl.
Så som dessa är nu så är de vuxna marsvin jag sett men dessa rexar blir mer än dubbelt så stora. och helt fullvuxna är dom inte förns dom är 2 år dom är nu 7 och 8 mån mitt i tonåren berättade uppfödaren :-)







5 kommentarer:

Anonym sa...

GULLIGA :)

/Jeanette

Anonym sa...

Vad bra det blev!
Rena lyxlyan ju! :) Söta är de också de små grisarna... :D

Katharina sa...

Gud så söta!!!
Hehe, det där med storleken... Min gamla hanne Koriander vägde 1.5 kg! ;) Så visst blir de stora marsvin...
Mina marsvin är jätteavundsjuka på eran fina bur!!!
Kram från Februaribebis på AFF.

Anonym sa...

Men sååå söta!!!!
Måste komma å gosa sen när dem boat in sig..
Kram Mari
Ps... passande namn tycker jag.

patricia76 sa...

Hej!
patricia heter jag och har nyligen skaffat marsvin.
Jag gillar eran bur jätte mycket.
Hur har ni gjort locket till "huset".
mvh patricia

pussochkram.bloggagratis.se