Ur barnamun !!!!! :D

lördag 27 september 2008

Historien bakom

VÄRLDENS underbaraste lilla docka !!!

Det finns bara en som ser ut precis som henne, hon är helt UNIK.
Ja ok jag förstår att ni nu tittar på bilden och tycker jag är helt fläng men VÄNTA.

Hon kom i en liten påse med ett kort på en lite n flicka på 5 år från Soweto i South africa.
Denna lilla flicka heter FAITH och det är hon som ritat teckningen som ligger som grund/mall för denna docka. Hon är en av 21 000 barn som får mat av African Childrens feeding.
Hon har alltså ritat en teckning och efter den har sedan någon av hennes föräldrar eller farföräldrar för hand sytt denna docka.

Jag stod med denne igentligen rätt fula docka och kunde bara inte lägga ifrån mig den!!
Historien runt omkring denna figur gorde att jag tyckte den var helt UNDERBAR.
Dyr va den hur mycket den kostar skriver jag inte för då tycker ni jag är helt bong som köpte den. men vad ska man göra när man APSOLUT inte kan lägga ifrån sig den och gå.................
Jo då får man snällt betala.



Den är utsed till årets rättvisa julklapp.

Ge bort en rättvis julklapp i år.

Något som garanterar att producenten kan leva på sin lön, som känns gott i hjärtat för köparen och som ger ett mervärde till den som får den.

Arbetsdagen har i samarbete med The House of Fair Trade och Emosa tagit fram julklappar som verkligen värmer – såväl tillverkare som köpare och mottagare.



Här kan ni läsa mer: http://www.dagen.se/dagen/Article.aspx?ID=124116%20




Inga kommentarer: