Ur barnamun !!!!! :D

tisdag 2 november 2010

Jaha

Skit va värdelöst det är att vara hemma och vabba när man vet att man behövs på jobbet.
Inget jag kan göra något åt ...........jag vet :-(
Klara började med att få hög feber i torsdagskväll och har haft feber fram till i lördags, sen kom kruppen, förkylningen, ögoninflammationen och dom där förbannade lössen!!
För ca 1 månad sedan så lusade vi av hela familjen vilket gick på drygt 500:- och nu hade jag,Klara och Isak löss IGEN *suck*
Isak lusades av med det lilla medlet som var kvar sen klipptes han och Liam kort kort kort.
Per var in på Life butiken på hälla och köpte en kam "Nitfri" för 350:- skit dyrt jag vet!! men med denna kam så behövs inga dyra medel utan den tar bort både löss och ägg. Kammen kan ju inte heller förbrukas så i längden så blir det skit billigt!!!!
Rekommenderar den varmt.
Tillbaka till ögoninflammationen. På de sidor jag hittat om diverse sjukdoma så står det att ögoninflammation är jätte smittsamt men att man FÅR vara på förskolan!!!
Tittar på Klara som står här med knallröda ögon som vattnar sig, varar och kliar Nä men hur kan man skriva att det är ok att lämna då!!!!!
Klarar fortfarande dunder förkyld. Hostar och snörvlar. Ögon infl är också kvar men det verkar ändå vara en ganska lindrig infl som hon fått. Nåja ingen förskola för henne imorgon. Tacka gudarna för hennes underbara farmor som ställer upp och tar henne resterande dagar denna vecka.

Isak har fått en bärbar dator till hjälp i skolan vilket är super bra.
Dock så är det några frågor som måste redas ut. Vi får nämnligen stå för 3000:- om datorn blir förstörd oavsett om det är en olycka el inte, om den blir stulen mm. Frågan är nu hur det blir om datorn bara finns i skolan. Vad händer då om den blir stulen?
Agneta hade pratat med rektor Peimer som skulle kolla upp saken.

1 kommentar:

Inger sa...

Hej Marie och Per!

Jag tycker ni är jätteduktiga med era barn, ni klarar dessutom av jobb och hemsysslor plus alla löss, förkylningar mm. Själv har jag ju barnfritt varje kväll men visst saknar jag den tiden - den gick så fort. Ha det så gott och rå om varandra! Kramar till hela familjen från faster Inger